Ambalajın Önemi

Ambalajın gittikçe artan bir şekilde bir pazarlama aracı olarak önem kazanmasının nedenlerini şöyle sıralayabiliriz

03-08-2022

·        Seç-al (Selfservice) Sistemi : Sayıları gittikçe artan ürünler ve seç-al şeklinde hizmet sunan mağaza ve 

süper marketlerin gelişip sayılarının artması,

·        Tüketicinin gelir ve refah seviyesinin artması : Kişi başına düşen milli gelir payının 

artması tüketicilerin rahatlık, görünüş, güvenlik ve prestij için daha iyi yapılmış ambalajlı ürünlere biraz daha fazla fiyat ödemeye istekli olmaları,

·        Pazarlama anlayışının ve pazarların gelişimi,

·        Gösterişli yeni ambalaj malzeme ve tekniklerindeki gelişmeler sonucu ambalajlı malzeme 

kullanımının artması,

·        Tüketicinin satın alma davranışlarındaki değişmeler,

·        Etkin koruyucu ambalaj ve tanıtıcı özelliklerin, hem üreticinin, hem de aracının 

maliyetlerini olumlu yönde etkilemesi,

·        Kadının iş hayatına girmesi ve zaman faktörünün önem kazanması sonucu büyük mağaza 

ve süper market gibi kurumlara daha fazla yönelmesi,

·        Üretimin çeşitlenmesi,

·        Ekonomik kalkınmada görülen iyileşmeler,

 

Bu nedenler sonucunda pazara giren pek çok fiziki ürünler ambalajlanır ve etiketlenir.