· Seç-al (Selfservice) Sistemi : Sayıları gittikçe artan ürünler ve seç-al şeklinde hizmet sunan mağaza ve
süper marketlerin gelişip sayılarının artması,
· Tüketicinin gelir ve refah seviyesinin artması : Kişi başına düşen milli gelir payının
artması tüketicilerin rahatlık, görünüş, güvenlik ve prestij için daha iyi yapılmış ambalajlı ürünlere biraz daha fazla fiyat ödemeye istekli olmaları,
· Pazarlama anlayışının ve pazarların gelişimi,
· Gösterişli yeni ambalaj malzeme ve tekniklerindeki gelişmeler sonucu ambalajlı malzeme
kullanımının artması,
· Tüketicinin satın alma davranışlarındaki değişmeler,
· Etkin koruyucu ambalaj ve tanıtıcı özelliklerin, hem üreticinin, hem de aracının
maliyetlerini olumlu yönde etkilemesi,
· Kadının iş hayatına girmesi ve zaman faktörünün önem kazanması sonucu büyük mağaza
ve süper market gibi kurumlara daha fazla yönelmesi,
· Üretimin çeşitlenmesi,
· Ekonomik kalkınmada görülen iyileşmeler,
Bu nedenler sonucunda pazara giren pek çok fiziki ürünler ambalajlanır ve etiketlenir.